Рэалізацыя ідэі інклюзіўнай адукацыі — адзін з прыярытэтных кірункаў развіцця нацыянальнай сістэмы адукацыі Рэспублікі Беларусь. У аснове інклюзіі ляжыць механізм "уключэння" дзіцяці з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця (АПФР) у агульнаадукацыйную сераду, што пасля забяспечыць яго інтэграцыю ў грамадства. Інклюзіўная адукацыя заклікана вырашыць не толькі праблему павышэння сацыяльнага статусу і абароненасці дзяцей з АПФР, але і стварыць найбольш бяспечныя і камфортныя ўмовы навучання і развіцця.
Інклюзіўная адукацыя пачынаецца з фарміравання інклюзіўнай культуры, якая характарызуецца прыняццем і падзелам усімі суб'ектамі адукацыйнага працэсу (педагогамі, вучнямі, выхаванцамі, бацькамі, адміністрацыяй школы, дзіцячага сада) інклюзіўных каштоўнасцяў, а таксама «стварэннем бяспечнай памяркоўнай супольнасці, якая падзяляе ідэі супрацоўніцтва, стымулюючай развіццё ўсіх сваіх удзельнікаў, супольнасці, у якім каштоўнасць кожнага з'яўляецца асновай для агульных дасягненняў».
Усё часцей мы чуем словы "інклюзія» "інклюзіўнасць", чытаем пра адкрытае і прыязнае грамадства для ўсіх.
Інклюзіўнымі магу быць адукацыя, віды спорту, майстар-класы, прасторы і г. д.
Што ж такое інклюзія?
Інклюзія-гэта працэс рэальнага ўключэння ў актыўнае жыццё соцыума людзей якія маюць цяжкасці ў фізічным развіцці, у тым ліку з інваліднасцю або ментальнымі асаблівасцямі.
У Рэспубліцы Беларусь талерантна ставяцца як да прадстаўнікоў розных культур, так і да людзей з абмежаванымі магчымасцямі.
Паняцце «інклюзія» з кожным годам усё больш ўкараняецца ў нашу паўсядзённае жыццё. Адна з сфер, дзе інклюзія мае найважнейшае значэнне-адукацыя.
Інклюзіўны адукацыю –ІА) - гэта прызнанне каштоўнасці адрозненняў ўсіх дзяцей і іх здольнасці да навучання, гэта гнуткая сістэма, дзе ўлічваюцца патрэбы кожнага дзіцяці, не толькі з праблемамі развіцця, але і тых, хто належыць да той ці іншай этнічнай, культурнай сацыяльнай, узроставай групе.
Інклюзіўная адукацыя ўключае ў сябе тры аспекты:
- распрацоўка інклюзіўнай палітыкі;
- развіццё інклюзіўнай практыкі;
- стварэнне інклюзіўнай культуры.
Усё пачынаецца з дзіцячага садка....
Інклюзіўная культура–ВК) - гэта ўзровень развіцця грамадства, які выяўляецца ў талерантным, гуманным, памяркоўным, бяспечных адносінах людзей адзін да аднаго, дзе падзяляюцца ідэі супрацоўніцтва, стымулюецца развіццё ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, дзе каштоўнасць кожнага з'яўляецца асновай агульных дасягненняў.
Неад'емнай часткай сацыялізацыі і інтэграцыі ў грамадства дзяцей з абмежаванымі магчымасцямі з'яўляецца фарміраванне інклюзіўнай культуры ва ўстанове дашкольнай адукацыі ва ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, у тым ліку і ў саміх дашкольнікаў.
У ДУА «Дзіцячы сад №6 «Крынічка» г. Заслаўя для фарміравання ВК праводзіцца адпаведная праца з усімі ўдзельнікі адукацыйнага працэсу.
Педагогі праводзяць з выхаванцамі тэматычныя заняткі, гульні-накіраваныя на фарміраванне ВК. Вядзецца інфармацыйна-асветніцкая праца з законнымі прадстаўнікамі аб важнасці і неабходнасці фарміравання ВК ў сям'і.
Карысная інфармацыя:
«Бацькоўскі клуб»
«Карысныя кнігі»
«Фільмы»
Рэальные гісторыі і падзеі