Інтэграванае навучанне і выхаванне - форма арганізацыі адукацыйнага працэсу, пры якой навучанне і выхаванне дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця (АПФР) і дзяцей, якія не маюць такіх парушэнняў, ажыццяўляецца сумесна ва ўстанове адукацыі. (Крыніца: артыкул 267 Кодэкса аб адукацыі РБ)
Інтэграцыя - працэс двухбаковы. З аднаго боку, дзіця з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця рыхтуецца да сумеснага навучання са здаровымі аднагодкамі, адаптуецца да адукацыйнай прасторы дашкольнай установы. З іншага боку, дашкольная ўстанова рыхтуецца да працы з дзецьмі з ОПФР, стварае спецыяльныя ўмовы для яго навучання і выхавання.
Асноўнай мэтай інтэграванага выхавання і навучання з'яўляецца рэалізацыя права дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця на атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з іх пазнавальнымі магчымасцямі і здольнасцямі па месцы жыхарства, іх сацыяльная адаптацыя і інтэграцыя ў грамадства, павышэнне ролі сям'і ў выхаванні і развіцці свайго дзіцяці.
Галоўнымі задачамі з'яўляюцца:
- развіццё патэнцыйных магчымасцяў дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ў сумеснай дзейнасці са здаровымі аднагодкамі;
- арганізацыя псіхолага-педагагічнага суправаджэння дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ва ўстанове;
- рэалізацыя карэкцыйна-развіваючага навучання, накіраванага на выпраўленне або паслабленне наяўных у дзяцей фізічных і (або) псіхічных парушэнняў, якія перашкаджаюць іх паспяховаму навучанню і развіццю;
- развіццё ў дзяцей маўленчых, маторных, сацыяльных здольнасцяў, якія дазваляюць знізіць залежнасць дзіцяці ад старонняй дапамогі і павысіць сацыяльную адаптацыю;
- фарміраванне пазітыўнага стаўлення да дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, стварэнне псіхалагічна камфортнага асяроддзя ва ўстанове;
- аказанне кансультатыўнай дапамогі сем'ям, якія выхоўваюць дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, уключэнне іх у працэс выхавання і навучання, фарміраванне ў іх адэкватнага стаўлення да асаблівасцяў развіцця дзіцяці.
Як аформіць дзіця ў групу інтэграванага навучання і выхавання?
Бацькі дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця звяртаюцца ў ДУА "Цэнтр карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі Мінскага раёна" (ЦКРНіР) для праходжання дзіцем псіхолага–медыка–педагагічнай камісіі (ПМПК) і атрымання заключэння з рэкамендацыямі па арганізацыі адукацыйнага працэсу. Пры гэтым бацькі афармляюць згоду з заключэннем ЦКРНіР.
Заключэнне ЦКРНіР, а таксама пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці бацькі падаюць ва ўпраўленне адукацыі, які выдае накіраванне ў дашкольную ўстанову, дзе маюцца вольныя месцы ў групах інтэграванага навучання і выхавання.
Залічэнне дзіцяці ў дашкольную групу інтэграванага навучання і выхавання ажыццяўляецца на аснове наступных дакументаў:
- накіраванняі, выдадзенага упраўленнем адукацыі мясцовага выканаўчага і распарадчага органа;
- заявы законнага прадстаўніка выхаванца (з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і нармальна развіваецца);
- заключэння ЦКРНіР (з рэкамендацыямі па арганізацыі адукацыйнага працэсу ў групе інтэграванага навучання і выхавання);
- медыцынскай даведкі ўстаноўленай формы аб стане здароўя;
- пасведчання аб нараджэнні (прад'яўляецца пры залічэнні).
Кіраўнік дашкольнай установы пры наяўнасці вышэйзгаданых дакументаў выдае загад аб залічэнні дзіцяці ў групу інтэграванага навучання і выхавання.
Пералік нарматыўных прававых дакументаў для арганізацыі навучання і выхавання дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця можна паглядзець на сайце asabliva.by
У групе працуюць
Выхавальнікі:
Ажойчык Алена Антонаўна
Кліш Алена Вітальеўна
Памочнік выхавальніка:
Ветрава Кацярына Уладзіміраўна
разгарнуць » / « згарнуць